CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 28, 2009

MIKI --> semoga keajaiban berlaku...........................

salam semua....blm pn smpt nk update kisah AIMI AISAR tiba2 dpt berita MIKI kemalangan.....menangis bila dpt tau...masih ingat kisah MIKI, LOGA, GEMUK, PIRATE, TOPENG???? MIKI ialah kucing yg paling kami sayang. kucing paling baik. kucing paling cantik. kucing paling aktif. tp kelmarin, MIKI jln mengheret kaki blkg nya dr tepi jln ke dpn pintu rumah dlm keadaan berdarah...MIKI dilanggar motor....QARMILA yg plg syg MIKI yg pertama jmpa MIKI dpn pintu....hbs seluar QARMILA berdarah masa dukung MIKI....kaki MIKI patah....testis MIKI pecah.....semua org sedih....masa diberitahu MIKI kemalangan terus airmata ni mengalir....takde sempadan dlm kasih syg ni...baik sesama manusia mahupun binatang.......

pagi2 td MAMA bawak MIKI sama ke sekolah...AMIRA pn teman..tlg jaga dlm kereta....MAMA bawak MIKI ke VET. tp malangnya xde doktor yg blh cek...melainkan MAMA tunggu smpai pukul 2.30pm baru doktor akan dtg...

pukul 3pm doktor smpai....MIKI diperiksa....dan yg lebih menyedihkan bila klinik xde kelengkapan yg cukup. nk X-RAY MIKI pn x blh...kna pg private yg sememangnya xde di jerantut....doc cuma dpt cek mengikut pengalaman n kepakaran aje...kaki MIKI, antara lutut ke bwh patah dua...slh 1 tulang yg pth dh hampir menembusi kulit MIKI.....cuma operation yg dpt elokkan keadaan....tp kos nya sgt tinggi....doktor kata di KUANTAN ada byk private VET yg blh buat tp kos nya dlm 1k ke atas.......hmm...........doktor cdg kn buat di UPM sbb blh dpt diskaun...tp dlm lingkungan 8-9 ratus jg laa.......hmm.............

doktor cek testical MIKI.....mmg injured...tp x tau seserius mna sbb x blh nk X-RAY...kalau dpt X-RAY doktor blh cek samada MIKI ada internal bleeding ke x....sbb dgn keadaan MIKI skrg, kalau btl ada internal bleeding, doktor cuma blh kata mgkin MIKI ada masa dlm 10 hari sj utk bertahan sblm MIKI mati secara perlahan2......mengalir airmata ni td masa mama bgtau apa keputusan doktor........cuma MIRACLE sj yg akan membantu MIKI utk SURVIVE.....sbb....doktor tu kata MIKI kucing yg baik....semangat dia utk hidup sgt kuat...dgn kaki yg pth terkulai MIKI msh cuba angkat kepala masa doktor periksa....mata MIKI da berubah warna pucat......gusi MIKI pn da x merah pudar tp da jd putih pucat.......xtau brapa lama lg MIKI dpt bertahan.................

masa MIKI eksiden, MIKI bru je genap setahun............setahun bersama kami............setahun menghiburkan kami..................walaupun MIKI hanya seekor kucing, tp MIKI tetap kami syg......selama ini, kucing la tempat kami bergurau dan menghiburkan hati.....................dlm perbezaan antara manusia dan haiwan doa tetap ada mengiringi kesihatan MIKI.......semoga MIKI terus bersemangat utk hidup....................................................tp, sekiranya mmg sudah ditakdirkan MIKI akan pergi juga dlm masa terdekat ni.............MIKI akan menjadi satu kenangan yg sgt baik dlm hidup kami sekeluarga..............................MIKI.........kuatkan semangat ok!!! semoga keajaiban akan berlaku...............................

Saturday, September 26, 2009

ALBUM AIMI AISAR





Aimi Aisar yg baru lahir


















Aimi - 3 hari

1 syawal bersama AIMI AISAR

kelahiran AIMI AISAR BT ALBAR





permata hati kami berdua

Friday, September 11, 2009

sebok nya laaa skrg.....


sebok nya ku skrg.... sebok dan sgt2 komited dgn MAGICSHAWL & MAGICRIBBONS ~~ 2 menda yg ku syg sgt skrg hehehe.... walopon perot da memboyot...jln pun mcm kekure...nk tido mcm dugong...nk bgn dr duduk mcm org tua...duduk mcm org kekenyangan.... tp ku masih MANTOPP gitu bab2 kerje hehehehhehe....

kerja giler2 hehehe sbb sgt bes online biz ni rupanya hehehehehhe..... yg pasti hasil kerja keras blh la nk bg mama babah duit blnja wt beli brg umah.... dpt la nk isi angpau raya adik2 ku (errr....yg layak dpt angpau thn ni ialah DIDIL je kot hahahaha....) eh x laa... gurau je...nk mengisi angpau utk adik2 ku QARMILA, YEN, AMIRA & DIDIL hehehehe....dan jg angpau utk mama bbh ---- INSYA'ALLAH :)

tp yg kelako nya....smpai lupa yg ku skrg tgh tunggu hari je nak bersalin....sebok sgt dgn biz....yg pasti...hrp2 semua nya slmt.... nk pantang btl2 supaya sehat cepat...blh smbung balik biz huhuhuhu....

utk anak ku dlm perut ~~~ bila mau kuar ye ????