CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 31, 2009

kucing dalam hidup kami.....




Nama : GEMOK
Umur : lbh krg 2 thn lbh
Jantina : Betina
Asal : tak tahu dtg dr mana
Hobi : Tangkap cicak n makan cicak (yek!!)
Status : Ibu beranak 7 kot
Buah kegemaran : Durian

Sejarah GEMOK :
aku jumpa GEMOK masa dia kecik - besar tapak tgn.. dia terjatuh dlm lubang tunggul kayu... menjerit2 satu hari.. ingat kucing sape la... da ptg bru RESCUE si GEMOK ni.. masa memula bela GEMOK dia asek nyuruk bwh fridge je, apsal tah.. tp lelama bila da besar da x muat dia dok tepi fridge je hehehe knp GEMOK??? hmm... QARMILA kata nama tu smpena aku.. hmm... aku GEMOK kot masa tu hehehe... so nama dia pn GEMOK laa n GEMOK ni la yg gigit n cakar QARMILA hr tu hehehehe.... xtau la bp lama lg GEMOK akan bersama kami





Nama : MIKI
Umur : Oktober ni genap setahun
Jantina : Jantan Perasan
Asal : anak pd GEMOK
Bidan masa bersalin : AKU & QARMILA kekeke
Hobi : Tangkap cicak n makan cicak (yek!!) sama mcm mak dia
Status : masih bujang~x pndai mengorat kata mama :P
Buah kegemaran : Jagung rasanya...x ingt pulak

SEJARAH MIKI :
ni kucing kesayangan QARMILA... dikendong kehulu kehilir... MIKI itu... MIKI ini... semua nya cute je bila MIKI buat... OBSES dgn MIKI si QARMILA ni hehehe... tp MIKI ni mmg SWEET.. lahir masa hari raya thn lepas... da terus menjadi kucing kesayangan keluarga... suami ku pn suka MIKI.. kalau balik kg mmg cari MIKI.. tp MIKI da besar, pd aku, da x bes pon main dgn MIKI sbb dia da x manja n suka bergurau mcm dulu... hehehe pape pun, semoga MIKI terus mengiburkan kami sekeluarga GO MIKI GO!!!


Nama : PIRATE
Umur : lbh kurang MIKI
Jantina : Jantan Kesepian
Asal : anak pd TOPENG
(mtk maaf TOPENG x dpt di siarkan atas sbb2 tertentu hehe)
Hobi : melarikan diri.. x suka bergaul.. suka bersendirian layan perasaan
Status : bujang trang tang tang

SEJARAH PIRATE :
PIRATE ni plg susah nk pegang... kalau berhajat nk tgk dia pn rasanya susah... dia ni mcm menyewa je kt umah ni... kdg2 je nmpk... tp dlm liar2 dia tu, dia ni sama2 disayangi mcm MIKI.. mgkin sbb dia lbh krg MIKI... lupa lak... nape nama dia PIRATE? hehehe sbb tgk la muka dia tu.. mmg mcm PIRATE... suka terhendap2 kalo masuk umah.. mcm pencuri pn ada... kalau bernasib baik, dpt la tangkap dia... tp bdn dia keras semacam... so, nk bwk manja2 mmg x sesuai laa... sng citer kalo nmpk dia, x pyh la panggil2... xde pekdahnya.. mmg dia wt dek je


Nama : LOGA (nama sempena LOGANATHAN kumpulan ALLEYCAT tu)
sng citer sbb dia hitam hehehe
Umur : bru beberapa bulan
Asal : anak GEMOK yg keberapa tah
Hobi : Berlari2 anak... kdg2 lari laju2.. lompat sana sini...
tido atas console table mama
Status : Kanak2 RIBENA lagi hehe

SEJARAH LOGA :
LOGA ni aku suka jugak... sbb dia ni mcm pelik sket... lg pun dia kurus kelenking je hehehe.. kdg2 tgk mcm ORANG MINYAK pn ada huhuhu... tp dia ni NAKAL sgt.... bru td QARMILA sms bgtau mama da selamat buang dia... isk.. sedih btl la... sian LOGA.... x smpat jmpa dia balik nti... pape pn, tinggal gambar ni je utk kenang kenangan..... ni je gmbar yg aku smpat amek balik baru ni... utk LOGA... hidup bebaik kt tempat org okey... jmpa lg nti :(

p/s pastu rupanya, TOPENG pon kena buang juga... TOPENG 1 family mama buang huhuuhuu.... skrg kucing kt umah da makin kurang... bukan sj2 nk buang, tp sbb msg2 buat perangai buang air besar sana sini hehehe... mama babah pon x thn... ajar mcm mna pun mereka tu haiwan... nak x nk, dlm syg tu terpaksa la juga buang... babah slalu kata, buat baik dgn binatang..lbh2 lg yg tinggal dgn kita... siapa tahu, bila kita bg dia makan, dia pon mendoakan supaya kita dimurahkan lagi rezeki...... pape pun, utk TOPENG sefamily, jaga la diri baik2 kat tmpt baru... utk LOGA... walaupun sedih bila dpt tau kena buang, hrp2 LOGA blh survive smpai la tua.... jgn nakal2... hmm.... sbnr nya, bergenang air mata masa tulis entry ni sbb kita org semua syg kn kucing... dr dulu lg..................




12 comments:

kimimello_marshmello said...

wei tegelak gelak aku bace.hahaaha.mama bace juge. haha.tak khusyuk semayang.sedih bace part loga.aku sayang kt die.kucen kegemaran didil tu. da tadek makne awak maen pet sosaiti T__T tskk..tskk... baru tadi die guling2 atas sofa maen keja2 dgn miki. miki da tadek kwn. aku suruuh loga lari naek atas tadi mase mama nak buang.tapi die kan mcam katun2 sket die turun pastu tak sempat nyuruk bbh tangkap n buang. dala belum mumaiyiz lagi. sian die. rase cam nak g u.ceka n kutip die balik.baru ptg tadi maen nyuruk2 dgn miki kat belakang pokok cempedak.da tadek org minyk jadian kat rumah kitesob3

Yaya said...

isk...bergenang air mata aku baca....

P e l u k a h a t i said...

gile kejam mak akak :(

kimimello_marshmello said...

bru abis tgk twilight.huhuhu.
apela nasib si loga...makan,tempt tdo.isk siannye,,

puan punyer said...

heheh kan nk wat camner klu dh nakal terpaksa lerr buang..... untung2 mak long(mak gue) jumpa c loga pastu berkenan kan.. mak long skang collector kucing. br x br lerr dier bantai beli kucing rega rm200 boleh...... bler kitaorg tanya dier ckp 'dh nk jaga cucu x boleh, bela lah kucing" hehehe hiburan dier kan. semoga loga bahagia

Yaya & Albar said...

isk isk...masih bersedih....dok pk psl loga...sian dia.....sbb dia kecik lg...kalo maklong jmpa blh la bela...jg la lelok...dia kecik tu yg nakal tu.... :(

**smlm puas cover airmata takut alba nmpk huhuhu :(

puan punyer said...

siannyer... doakan mak long jumpa n amik dier yer

kimimello_marshmello said...

laa kenape kak liza tak bgtau awal2.
kalau tak kitorng bg je mak long.huhu

puan punyer said...

qarmila..... tu la kan, memasing xtau nih dh pecah lobang br citer... xper nnt cuba tanya mak long yer laling

mangosteenskin said...

kesiannya loga...dan topeng sekeluarga...

Sebelum ni Mango pun tak pernah try...jadi bila ada kucing especially yg masih budak lagi diorang berak kencing merata. tapi baru2 ni beli pasir khas untuk kucing tu...rupa dia butir2 macam baja ikan warna putih..benar2 berkesan lah! harga dalam 12-15 sekampit...kucing tak berak merata lagi...dia automatik berak kencing dalam bekas yg ada pasir kucing tu...nak bersihkan pun senang...bila dia berak atau kencing pasir tu akan salut taik tu dan kencing tu pulak akan membentuk ketulan keras. pungut je dan buang. bau pun tak ada sebab pasir tu dicipta untuk kurangkan bau. rasanya sekampit boleh pakai lama kot....Mango baru try 2 minggu. tak luak pun yang dalam bekas sekarang ni.

pergi beli cepat! jangan buang kucing lagi.

Yaya said...

mango thanks ye :) nti yaya bgtau kt mama..

iela said...

comel2 kucing tu.. huhu..suka tgk